Opstapcursus Salarisadministratie
Module 1 en 2
3 november 2016

 

De Opstapcursus Salarisadministratie bestaat uit 2 modules die los van elkaar gevolgd kunnen worden. In deel 1 behandelen we alles rondom de loonberekening, in deel 2 behandelen we zaken m.b.t. arbeidsrecht en sociale verzekeringen. Deze cursus is uitermate geschikt als voorbereiding op de PDL®!

 

Doelgroep

De cursus is met name bestemd voor iedereen die meer wil weten over de salarisadministratie. Wil u precies weten wat er op de salarisstrook staat? Wilt u PDL® gaan volgen maar heeft u behoefte aan wat voorkennis? Of wilt u uw kennis opfrissen? Na het volgen van de opstapcursus heeft u een meer dan voldoende basis om de meest gestelde vragen te kunnen beantwoorden en met een goede basis aan de PDL® te kunnen beginnen. 

Voor deze opleiding is geen specifieke voorkennis nodig.

Onderstaand geven wij in willekeurige volgorde een korte opsomming van een aantal onderwerpen die in deze cursus zullen worden behandeld.

 
 

Deel 1 - Loonberekening

  • Administratieve verplichtingen
    Aan welke bepalingen moet u voldoen? Hoe zit het met de identificatieplicht van de werknemers?
  • Dienstbetrekking
    U leert het onderscheid tussen een ‘echte’ en een fictieve dienstbetrekking en weet hoe daar mee om te gaan.
  • Loonbegrip
    Wat is loon? U leert het onderscheid tussen loon in geld en loon in natura, en kent de specifieke waarderingsregels. Hoe om te gaan met de auto van de zaak?
  • Berekening van bruto naar netto De loonstrook en loonstaat zijn ingrijpend gewijzigd per 2013. Na afloop kunt u uw collega’s uitleggen hoe de strook is opgebouwd.

     

 

  • Berekenen van loonheffing met tabellen
    Weet u dat er verschillende tabellen zijn die van toepassing zijn op verschillende loontijdvakken? Hoe te handelen bij in en uit dienst? Ook leert u hoe de 'voordeelregel' werkt.
  • Werkkostenregeling
    Met ingang van 1 januari 2011 is de werkkostenregeling in werking getreden. Dit heeft grote consequenties voor de omgang met vergoedingen en verstrekkingen. In deze cursus wordt ook met deze ingrijpende wijziging rekening gehouden. U leert wat u als gerichte vrijstelling of intermediaire kosten buiten de (eind)heffing kan laten. Ook gaan we bij dit onderdeel in op het cafetariamodel.
 

Deel 2 - Arbeidsrecht en Sociale Zekerheid

  • Sociale Verzekeringen
    Een korte schets van het stelsel van Sociale verzekeringen
  • Verlof en verzuim
    Welke verlofsoorten zijn er? Aan welke regels moet ik me houden als een medewerker zich ziek meldt? Regels rondom de Wet Gedeeltelijke Arbeidsgeschiktheid WGA
  • Privacy
    Hoe lang mag ik een sollicitant 'in portefeuille' houden? Hoe lang moet ik de gegevens van een werknemer bewaren als hij uit dienst is? Regels rondom ziekte en verzuim.
  • Regelgeving vanuit de Wet Werk en Zekerheid
    Ontslagrecht, regelgeving rondom tijdelijke contracten, transitievergoeding
 
 

Prijs

De 2-daagse opleiding kost € 1.320,00 per persoon
inclusief koffie/thee, lunch, cursusdocumentatie,
handboek Loonheffingen en het boekje
Kennisuitgaven.
Als klant van ADP betaalt u € 1.198,00.
Prijs per module   € 660,00
Als klant van ADP betaalt u € 599,00.

Prijzen zijn excl. BTW

 
 

Datum

Module 1: 3 november 2016
Module 2: 4 november 2016

 
 

Locatie

ADP Nederland BV
K.P. van der Mandelelaan 9-35, Rotterdam
Routebeschrijving »

Duur: 2 dagen

 
 
 
 
 

Groepsgrootte

Wij hanteren een maximale groepsgrootte van 22 personen. Op die manier is er voldoende ruimte voor al uw vragen en de behandeling van de vele praktijkgerichte casussen. 

 

Certificaat

Na afloop van deze opleiding krijgt u een certificaat uitgereikt. 

 

Inschrijven Opstapcursus salarisadministrateur

 

Deelnemer

 

Bedrijf

 

Module & datum

 

Bevestiging
Uw aanmelding wordt in volgorde van binnenkomst behandeld. De aanmelding zal door ADP schriftelijk aan u worden bevestigd. Geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact op met het secretariaat van het Opleidingscentrum (010) 4598605

Verhinderd
Bent u verhinderd? U kunt (tot 4 weken voor startdatum) schriftelijk annuleren. Alleen de administratiekosten (€ 75,00 excl. BTW) worden in rekening gebracht. Daarna berekenen wij het volledige bedrag. U kunt uw plaats natuurlijk altijd, zonder bijkomende kosten, laten innemen door een collega.

Op al onze opleidingen zijn de algemene voorwaarden van toepassing.