Met ADP hebben we geen omkijken meer naar onze salarisverwerking

 

In 2011 kreeg Menno den Oude de kans om Administratiekantoor Van Helden in Utrecht over te nemen. Het kantoor, dat inmiddels al meer dan 25 jaar bestaat, is een begrip in Utrecht en omgeving. Samen met drie medewerkers runt Menno het kantoor, dat vooral inzet op persoonlijke service en toegankelijkheid.

 

De uitdaging

Administratiekantoor Van Helden wil klanten persoonlijk benaderen én maximaal inzetten op technologie. Eindverantwoordelijke Menno den Oude: “Het is de uitdaging om die twee zaken goed te combineren.” De oprichter van het kantoor, meneer Van Helden, nam altijd de tijd voor zijn klanten voor advies op maat en inzicht en overzicht in de eigen financiën. Menno: “Dat is nog steeds onze basis. We staan graag dicht bij onze klanten. Met name mijn collega Jan Willem vervult de rol van huisvader, terwijl ik dan bij klanten werkzaam ben. Hij houdt klanten bij de les en fluistert ze tijdig in wat er op administratief en fiscaal gebied moet gebeuren. Een mooie rol die ik graag overneem als Jan Willem t.z.t. met pensioen gaat.”

 
 

De actie

“Wij hebben de overtuiging dat administratieve processen steeds makkelijker kunnen. Vanuit die overtuiging ben ik ook op zoek gegaan naar een oplossing voor de salarisverwerking van onze klanten. Wij hebben niet de tijd en kennis in huis om alles tot in detail bij te houden. En dat is wel noodzakelijk, als je het goed wilt doen. Het ADP Partner Programma was voor ons kantoor dan ook een logische keuze. Kwaliteit en continuïteit, zowel voor ons als voor onze klanten.”

 
 

Het resultaat

“Onze toegevoegde waarde zit niet in salarisverwerking. Dat kost te veel tijd en energie, maar het is wel een onderdeel van onze totaaldienstverlening. Met ADP hebben we er vrijwel geen omkijken meer naar. We werken volgens een strakke planning en weten precies wanneer de stroken klaar zijn. Het was even wennen, zowel voor klanten als ons. Goede onderlinge communicatie maakte veel duidelijk. Nu we het ADP Partner Programma gebruiken, is er meer tijd voor de administraties van klanten en advisering. Alles rondom de salarissen is nu goed geregeld. Wij verzamen de mutaties en leveren die aan bij ADP. Als iets niet helemaal duidelijk is, geven we dat aan in een begeleidende e-mail. Dat pakt ADP altijd goed op; ze nemen nooit dingen klakkeloos over. Een belangrijk kenmerk van kwaliteit!”

 
Ik heb nu de zekerheid dat het gewoon goed gebeurtMenno den Oude, eigenaar Administratiekantoor Van Helden