“De samenwerking met ADP levert ons tijd én geld op”

 

Na ruim vier jaar loondienstverband nam Yvette Sollman in 2008 een deel van de aandelen over van haar toenmalige werkgever. In 2011 werd ze volledig eigenaar en doopte ze het bedrijf tot Administratiekantoor Sollman. Yvette heeft inmiddels twee parttimers in dienst en klanten weten de weg naar het laagdrempelige kantoor in Laren goed te vinden.

 

Uitdaging

Yvette Sollman: “Onze belofte aan de markt is dat wij klanten ontzorgen bij hun administratieve werkzaamheden. Ondernemers willen immers ondernemen en de meeste particulieren houden zich niet graag bezig met hun administratie en belastingaangifte. Klanten kunnen drie dagen per week zonder afspraak binnenlopen. Dat betekent drukte én diversiteit. Het is leuk om veel verschillende klanten te hebben, maar je moet je ook verdiepen in allerlei CAO’s en regelingen. Dat kostte ons zoveel tijd, dat we op zoek zijn gegaan naar een partner om ons hierbij te helpen.”

 
 

De actie

“Wij hebben gekozen voor het ADP Accountancy Partner Programma. ADP is een gerenommeerd bedrijf, dat zich volledig toelegt op alles wat te maken heeft met salaris en beloning. Zij weten alles van CAO’s, regelingen en wet- en regelgeving. Na onze kennismaking hebben wij alles in gang gezet en twee maanden proefgedraaid. Wij verzamelen de mutaties en voeren deze in. Daarna zetten we met één druk op de knop de salarisverwerking bij ADP in gang. De volgende dag ontvangen we de digitale loonstroken en zetten ze direct door naar onze klanten. Klanten ontvangen hun loonstroken nu tot wel een week eerder.”

 
 

Het resultaat

“De samenwerking met ADP blijkt een uitstekend besluit. We houden nu meer tijd over voor advisering aan klanten en zijn uiteindelijk goedkoper uit. Naast het besparen van tijd en geld heeft samenwerken met ADP nog een belangrijk voordeel: kwaliteit. Wij, en daarmee onze klanten, hebben de zekerheid dat de loonstroken altijd kloppen. ADP is ook flexibel in de samenwerking. Zo kunnen we in overleg de verwerking op een ander moment laten plaatsvinden. Zeker in de vakantietijd is dat handig. Bovendien kunnen we tot op het laatste moment mutaties doorvoeren. Handig voor klanten met oproepkrachten.”

 
Klanten ontvangen hun loonstroken nu tot wel een week eerder. Yvette Sollman, eigenaar van Administratiekantoor Sollman