Amstellanden houdt overzicht met P-NET

 

Amstellanden houdt overzicht met P-NET

  • Accountant met de nadruk op advies
  • Hoge eisen aan continuïteit en deskundigheid
  • Enthousiast over: P-Net
 
"Ik wist meteen: dit is iets voor ons en onze klanten"
 

‘Mijn klanten willen graag inzicht in hun financiële situatie. Ik begeleid ze daarin, coach ze om de zaken zelf efficiënt (online) te regelen. Bij steeds meer klanten gaat niet alleen de boekhouding via een portal online maar ook de loonadministratie. Dat loopt prima met ADP P-NET.‘

 

Aan het woord is Paul Smit, directeur van accountantskantoor De Amstellanden. gevestigd in een sfeervol pand aan de Keizersgracht met om de ene hoek de Westertoren en om de andere het Anne Frank Huis. Tot de groeiende klantenkring behoren veel dienstverleners.

 

Inzicht en overzicht

Na een loopbaan in de (geestelijke) gezondheidszorg koos Paul Smit voor de accountancy: “Na het voltooien van de opleiding en enkele jaren bij KPMG was ik in 1988 klaar voor de stap naar het zelfstandig ondernemerschap. De Amstellanden doe ik sinds 2006 samen met mijn broer Eduard. Speciaal voor de salarisadministratie is er een part time kracht. Daarnaast zijn er nog 2 jonge medewerkers. ”

Paul Smit: “ Ons thema luidt: 'boekhouden, dat kun je zelf'. Daarnaast willen wij gewoon lekker werken, klanten exact de dienstverlening bieden waar ze behoefte aan hebben. Uiteraard werkt dat naar twee kanten. Onze klantenkring staat open voor suggesties, wil zelf inzicht en overzicht hebben. Zoals gezegd begeleid ik de bedrijven daarin.

 

Nachtrust van de klant

Wij beperken ons niet tot het opmaken van de jaarrekening. Als er dan iets is, dan ben je veel te laat om in te grijpen. Idealiter is er voortdurend inzicht in de situatie waardoor snel bijsturen mogelijk wordt. Je wil als ondernemer niet wakker liggen omdat je niet weet waar je aan toe bent. Zo gezien zorgen wij voor de goede nachtrust van de klant.’ Die aanpak wordt bevestigd door de markt. Online boekhouden, loonadministratie via het web: voor Smit en zijn collega’s is het inzetten van moderne communicatiemiddelen een vanzelfsprekende zaak. ‘Wij zijn altijd op zoek naar zaken die het voor ons en onze klanten makkelijker maken, lacht Smit. “We zijn trouwens ook altijd bezig met scholing en met de kansen van nieuwe ontwikkelingen."

 

ADP regelt het

Vanuit die houding bezocht Smit, die toen nog de loonadministratie zelf deed met behulp van een softwareprogramma, een bijeenkomst van ADP, gewijd aan de introductie van P-NET: “Had ik in 2004 gegoogled, want ik zocht een goede partner voor de loonadministratie in verband met de veranderingen door Wet Walvis per 1 januari 2006. Ik wist meteen: dit is iets voor ons en onze klanten. We zijn er direct ingestapt. Niet omdat zelf doen niet meer ging, dat ging uitstekend.

Maar ik wil ook nachtrust. En dat krijg ik bij ADP. Komt er weer een brief van de Belastingdienst dat we opnieuw gegevens moeten insturen dan weet ik dat er vlak daarna een brief van ADP komt dat zij dat voor me regelen… Een bijzonder prettig gevoel.” Paul Smit besluit: “Voor de continuïteit op ons kantoor hebben we nu een ADP-specialist die (online) de werkzaamheden van onze loonadministratie kan overnemen in geval van ziekte of vakantie/verlof. Een geruststellende gedachte.”

 

ADP P-NET

ADP P-NET is de oplossing voor professionals. U voert zelf mutaties in of laat u uw klanten de mutaties invoeren. Deze worden automatisch opgenomen in de salarisverwerking. U kunt vóór de verwerking een onbeperkt aantal pro forma berekeningen uitvoeren. Na de definitieve verwerkingsopdracht zorgt ADP ervoor dat u direct alle (digitale) output ter beschikking heeft. U bepaalt vervolgens zelf hoe u met de output omgaat. U geeft uw klant toegang tot het digitale archief zodat hij de loonstroken zelf kan printen/versturen. Of u print de loonstroken en verstuurt deze naar de klant. U kunt een koppeling maken met financiële administraties en elektronische uitwisseling van gegevens met derden is geen probleem.

Zie ook www.amstellanden.nl