ADP één van de weinige internationaal werkende bedrijven met goedgekeurde Binding Corporate Rules (BCR's) voor wereldwijde gegevensbescherming

ROTTERDAM  - Onlangs gaven de 28 Europese privacytoezichthouders ADP® goedkeuring voor de implementatie van Binding Corporate Rules (BCR's). Slechts enkele andere internationale bedrijven wisten tot op heden deze toestemming voor implementatie te verwerven.

ADP mag bovendien de BCR’s als gegevensverwerker én als gegevenscontroller hanteren. Dit houdt in dat HR-dienstverlener ADP de hoogste standaard van wereldwijde gegevensbescherming zal implementeren, zowel als een verwerker van gegevens van de klanten als gegevensbeheerder, als voor de persoonlijke gegevens van de eigen werknemers.

Binding Corporate Rules (BCR's)

Binding Corporate Rules (BCR's) werden door de Europese Commissie ontwikkeld om multinationale ondernemingen, internationale organisaties en groepen van bedrijven in staat te stellen om grensoverschrijdende doorgifte van persoonsgegevens uit te voeren in overeenstemming met de EU-wetgeving inzake gegevensbescherming (GDPR).De wetgeving wordt al op 25 mei 2018 van kracht.

"We zijn toegewijd aan de bescherming van de privacy van onze klanten en hun medewerkers bij het bedenken, ontwikkelen en verbeteren van onze producten en het beleid dat regelt hoe we op dagelijkse basis data verzamelen en beheren", aldus Carlos. Rodriguez, president en Chief Executive Officer bij ADP. "Het implementeren van deze Bindende Bedrijfsvoorschriften illustreert onze toewijding bij de bescherming van persoonlijke gegevens in overeenstemming met de vereiste standaarden in de EU, ongeacht waar de Europese gegevens worden verwerkt, gehost of waar ze toegankelijk zijn."

Bindende Bedrijfsvoorschriften

Door het toepassen van Bindende Bedrijfsvoorschriften:

• Voldoet ADP aan de Bindende Bedrijfsvoorschriften onder het voortdurende toezicht van de leidende toezichthoudende autoriteit (Nederlandse Autoriteit Persoonsgegevens).
  • Helpt ADP haar klanten te voldoen aan de hoogste standaard die in de EU geldt.
  • Biedt ADP haar klanten oplossingen die door het toepassen van een wereldwijde standaard voldoen aan de behoeften van multinationale ondernemingen aan extra duidelijkheid en consistentie.
  • Biedt ADP haar klanten een extra ‘laag’ van governance bij de bescherming van hun gegevens.

Om deze standaard te zetten heeft ADP een Privacy Leadership Council opgericht. Deze bestaat uit multidisciplinaire professionals die zich bezighouden met gegevensbeveiliging, governance, juridische zaken, compliance en ondersteunende functies en heeft een cruciale rol bij het onder de aandacht brengen van het belang van privacy binnen ADP. Speciaal aangewezen managers nemen de verantwoordelijkheid op zich voor de gecontroleerde verwerking van persoonsgegevens binnen elke ADP-bedrijfseenheid en –functie.

Duizenden internationale ondernemingen en medewerkers wereldwijd vertrouwen ADP elke dag opnieuw op hun meest gevoelige persoonlijke gegevens toe. Als gegevensverwerker met goedgekeurde BCR’s is ADP door Europese wetgevende instanties erkend als een vertrouwde en verantwoordelijke gegevensbeheerder in de nieuwe periode van Europese gegevensbescherming.

Krachtige technologie met een menselijke kant. Ongeacht grootte of branche vertrouwen bedrijven over de hele wereld op ADP’s cloud software en expertise om het potentieel van hun mensen te benutten. HR. Talent. Excasso. Payroll. Compliance. Samen halen we het beste uit uw menselijk kapitaal.

Het ADP-logo en ADP zijn geregistreerde handelsmerken van ADP, LLC. Alle overige handels- en servicemerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren. ©2018 ADP, LLC.