ADP en VOKK samen sterk voor gezinnen met kanker

Rotterdam, 8 juni 2017 – HR- en salarisdienstverlener ADP slaat de handen ineen met de Vereniging Ouders, Kinderen en Kanker (VOKK). De VOKK zet zich al jaren in voor gezinnen waarvan het kind kanker heeft of in het verleden heeft gehad. Dat doet de vereniging door het delen van ervaringen, informatievoorziening, begeleiding en het ontwikkelen van initiatieven en activiteiten.

De samenwerking tussen ADP en de VOKK is voor drie jaar vastgelegd. ADP is nauw betrokken bij de stichting en gaat een bijdrage leveren door diverse activiteiten te ontplooien om zo geld voor de VOKK in te zamelen en het werk van de stichting onder de aandacht te brengen.

Vrije dagen voor het goede doel

De keuze voor een partnership met de VOKK komt vanuit de medewerkers van ADP. Zij mochten zelf een goed doel uitkiezen. Verreweg de meesten spraken hun voorkeur uit voor de VOKK. Medewerkers zeggen zich in te kunnen leven in de angst en onzekerheid die kanker vaak met zich meebrengt binnen een gezin.

ADP organiseert de komende tijd diverse activiteiten waarbij medewerkers zich kunnen inzetten voor de VOKK. Speciaal daarvoor krijgen zij een vrije dag.

Samen de berg op

Het grootste evenement op de planning is de beklimming van de Mont Ventoux op 31 augustus en 1 september 2017. Een team van ADP-medewerkers en een team van de VOKK verenigen zich daar om samen de Mont Ventoux te overwinnen. Via de Stichting Mont Ventoux zal 40% van het bedrag dat ADP ophaalt naar de VOKK gaan. 60% van de totale opbrengst gaat naar twee onderzoeksprojecten binnen het KWF.

Naast de beklimming staan er Spinning® marathons op het programma. Zo krijgen de ADP-medewerkers bij hun steun aan het goede doel een extra portie lichamelijke beweging.

“We kunnen alle hulp gebruiken om gezinnen te helpen waarvan het kind kanker heeft of heeft gehad. Het is een zeer moeilijke tijd voor hen en wij willen er zoveel mogelijk voor ze zijn door ze te informeren over het omgaan met de ziekte, maar ook door inspirerende activiteiten te organiseren. We zijn dan ook zeer verheugd met de steun en betrokkenheid van ADP bij onze vereniging,” aldus Marianne Naafs-Wilstra, directeur van de VOKK.

Over VOKK

De VOKK werkt sinds 1987 aan de beste zorg, nazorg en begeleiding voor kinderen met kanker en hun gezin in alle fasen. Dat doet de vereniging door het delen van ervaringen en het ontwikkelen van initiatieven en activiteiten om kinderen en gezinnen te steunen, zoals de KanjerKetting en het maatjesprogramma. Voor meer informatie, ga naar vokk.nl.

Krachtige technologie met een menselijke kant. Ongeacht grootte of branche vertrouwen bedrijven over de hele wereld op ADP’s cloud software en expertise om het potentieel van hun mensen te benutten. HR. Talent. Excasso. Payroll. Compliance. Samen halen we het beste uit uw menselijk kapitaal.

Het ADP-logo en ADP zijn geregistreerde handelsmerken van ADP, LLC. Alle overige handels- en servicemerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren. ©2017 ADP, LLC.