Werkgelegenheid in Nederland in juni 2016 gegroeid met 12.600 banen

ROTTERDAM, Nederland - 7 juli 2016 – De werkgelegenheid in Nederland groeide in de maand juni met 12.600 banen, zo blijkt uit het ADP Nederland Werkgelegenheidsrapport. Dit rapport, geproduceerd door het ADP Research Institute® in samenwerking met Moody’s Analytics, wordt maandelijks gepubliceerd en breed verspreid.

Actuele data niet-agrarische werkgelegenheid

Het rapport is gebaseerd op actuele data over aantallen medewerkers en geeft de maandelijkse ontwikkeling weer van de totale (niet-agrarische) werkgelegenheid, gecorrigeerd voor seizoensinvloeden. Het geeft een up-to-date blik op ontwikkelingen op de arbeidsmarkt op basis van echte werkgelegenheidscijfers en verschilt daarmee van rapportages van werkloosheidscijfers die het aantal mensen weergeven dat een baan zoekt.

Soms ontwikkelen deze indicatoren zich in dezelfde richting, in het bijzonder als er veranderingen zijn in het arbeidspotentieel. Er komen dan meer mensen op de arbeidsmarkt bij dan dat er banen bijkomen, bijvoorbeeld door demografische ontwikkelingen, cyclische bewegingen of aanpassing van wetgeving zoals de verhoging van de AOW-leeftijd.

Belangrijkste punten uit het rapport over juni 2016

Bekijk het ADP Nederland Werkgelegenheidsrapport op https://www.adp.nl/wgr

Totale Nederlandse niet-agrarische werkgelegenheid1 : +12.600

Sector-overzicht:

• Industrie: +500
  • Handel, Transport en Horeca: +800
  • Financiële dienstverlening: 0
  • Zakelijke dienstverlening: +17.600

1 Inclusief 20 sectoren (cf. rapport methodologie)

Voor meer informatie over het ADP Nederland Werkgelegenheidsrapport, geraadpleegde data en de publicatiekalender van het rapport, ga naar https://www.adp.nl/wgr

Het ADP Nederland Werkgelegenheidsrapport Juli 2016, verschijnt op 11 augustus 2016, 08.00 uur CET/ 2:00a.m. ET (Amerika).

Over het ADP Nederland Werkgelegenheidsrapport

Het ADP Nederland Werkgelegenheidsrapport is een maandelijkse momentopname van de ontwikkeling van de werkgelegenheid (exclusief agrarische sector) op de Nederlandse arbeidsmarkt. Het rapport wordt in samenwerking met Moody's Analytics, een vooraanstaand internationaal bedrijf op het gebied van economisch onderzoek, geproduceerd. Het is gebaseerd op openbare, geaggregeerde statistieken van aantallen medewerkers per bedrijfseenheid/vestiging (niet identificeerbaar), binnen een steekproef van ADP-klanten in Nederland.

Het rapport is een bron van verdiepend inzicht in de economische ontwikkelingen in Nederland. Deze waardevolle maandelijkse gegevens over de werkgelegenheid zijn bedoeld als aanvullend analyse-instrument voor economen, beleidsmakers en management van bedrijven bij hun besluitvorming. Het ADP Nederland Werkgelegenheidsrapport wordt kosteloos ter beschikking gesteld en breed gepubliceerd.

Voor meer informatie over de onderliggende data en het gebruikte statistische model, ga naar https://www.adp.nl/wgr/ of https://www.adp.nl/kennis/werkgelegenheidsrapport/methodologie-volledig.pdf

Krachtige technologie met een menselijke kant. Ongeacht grootte of branche vertrouwen bedrijven over de hele wereld op ADP’s cloud software en expertise om het potentieel van hun mensen te benutten. HR. Talent. Excasso. Payroll. Compliance. Samen halen we het beste uit uw menselijk kapitaal.

Het ADP-logo en ADP zijn geregistreerde handelsmerken van ADP, LLC. Alle overige handels- en servicemerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren. © 2016 ADP, LLC.