Mastervolt kiest voor innovatie in HR

Amsterdam 8 juli 2014 - Mastervolt, mondiaal werkend leverancier van energiesystemen voor autonoom gebruik voor onder andere de scheepvaart, koos recent voor ADP® iHCM. Deze nieuwe totaaloplossing integreert talentmanagement met HR- en salarisadministratie. Dat sluit uitstekend aan bij de behoeften op HR-gebied én bij de op innovatie gerichte cultuur van Mastervolt.

HR moet bedrijfsambities ondersteunen

Voor de ontwikkeling van hoogwaardige producten werkt Mastervolt met hoogopgeleide medewerkers. Talentmanagement is dan ook een belangrijke uitdaging. Directeur Ton de Winter van Mastervolt: "De uitdaging voor HR is dan ook om aansluiting te houden bij onze business strategie”, vindt directeur Ton de Winter. " De ontwikkeling van onze hoogwaardige producten vraagt om hoogopgeleide medewerkers en die zijn schaars. We zijn constant bezig met de beste mensen uit de markt te halen en om onze mensen te motiveren het beste uit zichzelf te halen”.

De keuze voor deze geïntegreerde én gebruiksvriendelijke cloudoplossing was voor Mastervolt een logische stap. Ook de keuze om als allereerste klant aan de slag te gaan met ADP® iHCM was snel gemaakt. HR-directeur Olga Horstman: "Mastervolt ontwikkelt zelf voortdurend nieuwe producten. Zo'n innovatieve oplossing past bij ons.”

ADP® iHCM

HR- en salarisdienstverlener ADP introduceert met ADP® iHCM een platform voor Human Capital Management (HCM) waarmee organisaties de hele loopbaancyclus van medewerkers - van indiensttreding tot pensionering - kunnen beheren. Nederland is het eerste land waar het platform beschikbaar is. ADP® iHCM maakt gebruik van cloudtechnologie en helpt HR-professionals de HR-administratie opnieuw vorm te geven. Zo kunnen zij zich volledig richten op het werven, selecteren en managen van het belangrijkste kapitaal van de organisatie: de medewerkers.

ADP® iHCM beheert de meest actuele HCM-gegevens op één platform. Dat maakt het makkelijker om binnen organisaties consistente middelen en processen in te zetten die de bedrijfsstrategie ondersteunen. Met de inzet van ADP® iHCM beschikken directie en management vanzelfsprekend over alle actuele gegevens en bijbehorende analyses om de juiste beslissingen te maken ten aanzien van personeelskosten, risico's en kansen.

Over Mastervolt

Er werken mondiaal zo'n 150 mensen voor Mastervolt, zowel op het hoofdkantoor in Amsterdam als in kleinere teams verspreid over Europa. Mastervolt levert betrouwbare energiesystemen op plekken waar men niet op een conventionele manier elektriciteit kan opwekken of ontvangen. Research & Development, vooral op het gebied van energievoorziening en elektrische voortstuwing nemen binnen Mastervolt een belangrijke plaats in. Mastervolt heeft een wijdvertakt dealernetwerk en werkt samen met universiteiten, ontwikkelaars en vooraanstaande producenten.

Met meer dan $11 miljard aan inkomsten en meer dan 60 jaar ervaring bedient ADP® (NASDAQ : ADP) met 60.000 medewerkers ongeveer 620.000 klanten in meer dan 125 landen. Als een van 's werelds grootste leveranciers van business outsourcing en Human Capital Management-oplossingen, biedt ADP een breed scala aan geïntegreerde oplossingen voor human resource, salarisadministratie, talentmanagement, belasting- en excasso-administratie. ADP helpt zijn klanten te voldoen aan de lokaal geldende sociale wet- en regelgeving. De gebruiksvriendelijke oplossingen voor werkgevers bieden uitstekende kwaliteit aan alle soorten en maten bedrijven. ADP is tevens wereldwijd een toonaangevende leverancier van geïntegreerde oplossingen binnen de transportsector. Voor meer informatie over ADP ga naar www.adp.nl.