Marleen Vergouwe wint HR Challenge 2013-2014

Rotterdam 20 juni 2014 - Marleen Vergouwe, HR-adviseur bij ingenieursbureau Wagemaker in Rosmalen, heeft de HR Challenge 2013-2014 gewonnen. De finale vond deze week plaats in HAL4 Rotterdam.

De HR Challenge is een initiatief van HR- en salarisdienstverlener ADP en HR Praktijk van WEKA Business Media. Met de Challenge gaan Nederlandse HR-professionals de strijd met elkaar aan door online hun vakkennis te testen. In totaal namen circa 1.200 HR-professionals deel aan de HR Challenge.

Vlnr: Ianthe van Grondelle, Marleen Vergouwe, Aimée Sriram-Floris

Vergouwe won een reischeque ter waarde van 1.000 euro en een plaats in de leergang Bedrijfskunde voor HR aan de HR Academy. Aimée Sriram-Floris van het bedrijf Qquest werd tweede en Ianthe van Grondelle, die werkt bij Evides, veroverde de derde plaats. Tijdens de finale gaven Michiel Schoemaker en Arjan Erkel een inspirerend gastcollege. De presentatie was in goede handen bij HR Praktijk hoofdredacteur, Peter van Hout.

HR-professionals verbinden

De HR Challenge is een online quiz en startte in juli 2013. In totaal waren er vier speelrondes, waarbij in iedere speelronde een ander HR-thema centraal stond, zoals Talentmanagement, Wet- en Regelgeving, TCO en HR-processen. HR-professionals uit heel Nederland konden deelnemen via hun LinkedIn profiel.

"De HR Challenge is een speelse manier om je parate kennis te testen als HR-professional,” zegt jury lid Loraine Blommendaal, die zelf HRDirecteur is bij ADP. "Daarnaast streven we met de Challenge het doel na om vakgenoten met elkaar in contact te brengen.” Verbinden en kennisuitwisseling zijn de ambities die ADP heeft met het platform ADP Touchpoint. De HR-Challenge maakt deel uit van dit platform.

Met meer dan $11 miljard aan inkomsten en meer dan 60 jaar ervaring bedient ADP® (NASDAQ : ADP) met 60.000 medewerkers ongeveer 620.000 klanten in meer dan 125 landen. Als een van 's werelds grootste leveranciers van business outsourcing en Human Capital Management-oplossingen, biedt ADP een breed scala aan geïntegreerde oplossingen voor human resource, salarisadministratie, talentmanagement, belasting- en excasso-administratie. ADP helpt zijn klanten te voldoen aan de lokaal geldende sociale wet- en regelgeving. De gebruiksvriendelijke oplossingen voor werkgevers bieden uitstekende kwaliteit aan alle soorten en maten bedrijven. ADP is tevens wereldwijd een toonaangevende leverancier van geïntegreerde oplossingen binnen de transportsector. Voor meer informatie over ADP ga naar www.adp.nl.