Servicecentrum Drechtsteden sluit contract af met ADP voor personeelsinformatie- en salarisdienstverlening

Het Servicecentrum Drechtsteden (SCD) heeft in ADP een nieuwe partner gevonden voor zijn personeelsinformatie- en salarisdienstverlening. Management en medewerkers van het SCD kunnen voortaan rekenen op complete HR- en salarisdienstverlening, inclusief uitgebreide selfservice- en rapportagemogelijkheden.

"Met deze stap kunnen we het serviceniveau aan onze medewerkers verhogen en kunnen we effectiever werken”, vindt Johan Vorstenbosch, Manager P&O van het SCD. De samenwerkingsovereenkomst tussen het SCD en ADP werd begin december 2013 door beide partijen ondertekend.

Geïntegreerde HR-dienstverlening

De ruim 3500 medewerkers die voor de zes Drechtstedengemeenten en de aangesloten Gemeenschappelijke Regelingen werken, hebben straks overal en altijd toegang tot loonstroken, jaaropgaven en gegevens. Verder wordt het gehele instroom-, doorstroom- en uitstroomproces geautomatiseerd, zodat de bedrijfsvoering van het SCD op efficiënte wijze wordt ondersteund. Het management kan in de toekomst met een druk op de knop over de noodzakelijke rapportages beschikken en heeft snel inzicht in de zo belangrijke ken- en stuurgetallen. HR-taken kunnen locatie-onafhankelijk worden uitgevoerd.

ADP staat tenslotte garant voor de tijdige en correcte verwerking van wijzigingen in wet- en regelgeving.

Commercieel Directeur Hans Jansen, ADP: "Wij zijn trots op de keuze van het Servicecentrum Drechtsteden voor ADP. Ik ben er zeker van dat we voor het Servicecentrum Drechtsteden, vooral als het gaat om het leveren van betere service aan de medewerkers én dus het binden van deze groep, het verschil kunnen maken.”

Over het Servicecentrum Drechtsteden

Het Servicecentrum Drechtsteden (SCD) biedt de Drechtstedenorganisaties ondersteuning bij zowel beleidsvorming en advisering als bij uitvoerende taken. Wat het SCD onderscheidt van andere shared servicecentra, is dat zij niet alleen uitvoeren en ondersteunen. Het SCD is het eerste servicecentrum binnen de Nederlandse overheid dat de partners ook op het gebied van advies en beleidsvorming samenbrengt. Het SCD biedt zes Drechtstedengemeenten en een aantal Gemeenschappelijke Regelingen ondersteunende producten en diensten, zodat deze organisaties zich kunnen focussen op hun primaire taken voor inwoners, bedrijven en (maatschappelijke) instellingen.

Met meer dan $11 miljard aan inkomsten en meer dan 60 jaar ervaring bedient ADP® (NASDAQ : ADP) met 60.000 medewerkers ongeveer 620.000 klanten in meer dan 125 landen. Als een van 's werelds grootste leveranciers van business outsourcing en Human Capital Management-oplossingen, biedt ADP een breed scala aan geïntegreerde oplossingen voor human resource, salarisadministratie, talentmanagement, belasting- en excasso-administratie. ADP helpt zijn klanten te voldoen aan de lokaal geldende sociale wet- en regelgeving. De gebruiksvriendelijke oplossingen voor werkgevers bieden uitstekende kwaliteit aan alle soorten en maten bedrijven. ADP is tevens wereldwijd een toonaangevende leverancier van geïntegreerde oplossingen binnen de transportsector.