Geen ADP-klanten in Nederland geraakt

Verklaring 5 december naar aanleiding van mogelijke diefstal inloggegevens
(English version below)

ADP is op de hoogte van een phishing-actie waarbij van klanten van verschillende bedrijven, waaronder ADP, mogelijk inloggegevens van gebruikers zijn gestolen. Inmiddels is vastgesteld dat hierbij geen gebruikers van webapplicaties van ADP Nederland zijn betrokken.

Ook is geen sprake van een inbraak in de systemen en zijn geen van de interne netwerken of servers getroffen. We hebben geen reden om te veronderstellen dat deze grootschalige phishing-actie specifiek gericht was op ADP of op haar klanten.

Phishing acties worden meestal in verband gebracht met malware. ADP's Global Security Organisatie zet het lopende onderzoek, zoals gebruikelijk voor alle gerapporteerde malware-activiteiten, voort.

Klanten worden uitgenodigd om ADP's Trust en Security center te bezoeken: http://www.adp.com/about-us/trust-center.aspx. Hier vinden zij meer informatie over hoe zij hun data kunnen beschermen.

Klanten kunnen verdachte phishing e-mails sturen naar abuse@adp.com.

Theft of passwords: No ADP clients affected in the Netherlands

December 5 ADP Netherlands BV Statement on Recent Phishing Campaign

ADP has been made aware of a phishing campaign that involves compromised user login credentials of clients of several companies, including those of ADP. Users of ADP Netherlands web applications have not been affected. At this time, ADP has determined that none of its internal networks and servers has been compromised, and no intrusion has occurred

ADP has no reason to believe that this phishing campaign was specifically targeted at ADP or its clients.

ADP's Global Security Organization continues to actively investigate and monitor this situation as it does with all reported malware activity.

Clients are encouraged to visit ADP's trust and security center to learn about ways they can learn how to help protect their data by clicking here or visiting: http://www.adp.com/about-us/trust-center.aspx.

Clients can report suspicious phishing e-mails to abuse@adp.com.