ADP breidt vertegenwoordiging en capaciteit in Latijns-Amerika

ADP®, een toonaangevende leverancier van wereldwijde oplossingen voor human capital management (HCM), heeft vandaag bekendgemaakt Payroll S.A. te hebben overgenomen, een leverancier van diensten op het gebied van uitbesteding van human resources, salarisadministratie en personeelsbeloningen in Chili, Argentinië en Peru.

Payroll S.A., met hoofdkantoor in Santiago, Chili, heeft vestigingen in Buenos Aires en Cordoba in Argentinië en Lima, Peru. De oplossingen en technologieën die Payroll aanbiedt, liggen op het gebied van onder meer salarisadministratie, HR, prestatiebeheer, recruitment, planning, afwezigheidsbeheer en uren- en loonadministratie, en zijn toegankelijk via mobiele selfservice. Deze oplossingen worden op uiteenlopende manieren aangeboden, waaronder volledige uitbesteding, software-as-a-service en implementatie op locatie. Payroll S.A. heeft momenteel meer dan 1.300 klanten en ruim 450 werknemers.

"De overname die we vandaag hebben bekendgemaakt, is een belangrijke bouwsteen van onze wereldwijde HCM-strategie. We leveren op dit moment HCM-oplossingen aan klanten in meer dan 80 landen en deze overname zal onze capaciteit in de snel groeiende Latijns-Amerikaanse markt versterken”, aldus Mark Benjamin, Division President, ADP. "Payroll S.A. is al sinds 2009 een partner van ADP en deze alliantie heeft ons allebei een coöperatief en productief partnerschap opgeleverd. ADP heeft zich tot doel gesteld om haar activiteiten in Latijns-Amerika uit te breiden en beide bedrijven zijn dan ook verheugd om de overname vandaag bekend te maken.”

Rodrigo Castro Melfi, de oprichter van Payroll S.A., zei hierover: "ADP en Payroll S.A. hebben elkaar al goed leren kennen sinds de totstandkoming van ons samenwerkingsverband in het kader van ADP Streamline®. Ik ben ervan overtuigd dat Payroll S.A. door het formeel combineren van deze krachten zal profiteren van de schaal, resources en productinnovatie van deze toonaangevende leverancier van wereldwijde HCM-oplossingen. Dit luidt een spannend nieuw hoofdstuk in voor Payroll S.A. en haar klanten en werknemers.”

vlnr: Mark Benjamin, Division President, ADP; Cesar Marinho, Senior Vice President en General Manager voor Latijns America, ADP; Rodrigo Castro Melfi, oprichter, Payroll S.A.

"Latijns-Amerika is een uitdagende, sterk groeiende markt voor HR-oplossingen”, aldus Gary Bragar, HR Outsourcing Research Director bij NelsonHall. "Deze markt biedt mogelijkheden die een waarde van meerdere miljarden dollars vertegenwoordigen en we zien een sterke groei in de regio, met jaarlijkse groeicijfers van tegen de 10%. ADP is een wereldwijde pionier op het gebied van HR en het uitbesteden van salarisadministratie en is over de gehele wereld actief. Hun overname van Payroll S.A. is een strategische zet waarmee ze in Latijns-Amerika een krachtige positie verwerven.”

Het is niet bekend wat de voorwaarden van de transactie zijn.

Over Payroll S.A.

Met bijna 20 jaar branchekennis en activiteiten in Chili, Peru en Argentinië biedt Payroll S.A. een scala aan oplossingen voor salarisadministratie en uitbesteding van HR aan klanten van allerlei omvang, waaronder binnenlandse en internationale organisaties: http://www.payroll.cl/.

Over ADP

Met een omzet van meer dan $10 miljard en ruim 60 jaar ervaring verleent ADP® (NASDAQ: ADP) diensten aan ongeveer 600.000 klanten in meer dan 125 landen. Als een van de grootste leveranciers van oplossingen wereldwijd op het gebied van uitbesteding van zakelijke activiteiten en human capital management biedt ADP een scala aan oplossingen op het gebied van human resources, salarisadministratie, talentmanagement, belasting en administratie van personeelsbeloningen via één bron, en helpt ADP klanten om te voldoen aan de vereisten van wet- en regelgeving, zoals de Affordable Care Act (ACA). ADP's gebruiksvriendelijke oplossingen voor werkgevers bieden bedrijven in alle soorten en maten superieure waarde. ADP is ook een toonaangevende leverancier van geïntegreerde computeroplossingen voor distributeurs van auto's, trucks, motorfietsen, vaartuigen, vrijetijdsvoertuigen en zware machines over de gehele wereld. Voor meer informatie over ADP of om contact op te nemen met een lokaal kantoor van ADP, belt u ons op +1.800.225.5237 of gaat u naar de website van ADP op www.adp.com.