ADP-maatregelen in verband met COVID-19

 

Gezien de cruciale rol van onze dienstverlening  in uw bedrijfsvoering, onderneemt ADP al het mogelijke om de dienstverlening aan onze klanten gedurende deze virusuitbraak voort te zetten.

ADP-medewerkers werken vanuit huis

Voor ADP is de gezondheid en het welzijn van onze medewerkers, klanten en hun werknemers van het grootste belang. In vervolg op het verzoek van de Nederlandse Overheid en in lijn met het ADP Bedrijfscontinuiteitsplan, heeft ADP Nederland per direct al haar medewerkers gevraagd vanuit huis te gaan werken.

 

Business Resiliency Fact Sheet

 
 

Bedrijfscontinuïteitsplan.

We blijven op de hoogte van de ontwikkelingen via contacten met wereldwijde en lokale gezondheidsorganisaties, waaronder WHO en het RIVM.

Afgestemd op de omstandigheden doen we er alles aan om een ​​veilige werkomgeving in onze vestigingen te handhaven en onze bedrijfsactiviteiten ongehinderd te laten doorgaan.

Beveiliging, veiligheid en welzijn zijn een integraal onderdeel van onze producten, bedrijfsprocessen en infrastructuur. We beschikken over een robuust, wereldwijd, geïntegreerd Bedrijfscontinuïteitsplan dat voorziet in borging van alle bedrijfsprocessen en de continuïteit van de dienstverlening. Dit plan wordt uitgevoerd door een team van experts die zich inzetten om onze activiteiten soepel te laten verlopen zodat we u de best mogelijke service kunnen bieden.

Veelgestelde vragen

Welke acties onderneemt ADP in verband met COVID-19?
 

ADP  volgt de ontwikkeling rond het virus op de voet en staat in voortdurend contact met de wereldwijde en lokale gezondheidsorganisaties, waaronder WHO en het RIVM. Afgestemd op de omstandigheden doen we er alles aan om een ​​veilige werkomgeving in onze vestigingen te handhaven en onze bedrijfsactiviteiten ongehinderd te laten doorgaan.

Bij ADP is inmiddels ons solide Bedrijfscontinuïteitsplan van kracht:

  • Medewerkers in getroffen regio’s worden in staat gesteld om vanuit huis te werken.
  • De dienstverlening aan en ondersteuning van onze klanten wordt volgens een wereldwijd geldende strategie gecoördineerd. 
  • Onze medewerkers worden voorzien van informatie en best practices om de verspreiding van ziekten te voorkomen.
  • Communicatie met onze medewerkers, klanten en partners wordt wereldwijd en lokaal gecoördineerd.
  • Alle niet-noodzakelijke zakenreizen worden beperkt.


Wat houdt dit Bedrijfscontinuïteitsplan in?
 

ADP beschikt over een degelijk en uitgebalanceerd Bedrijfscontinuïteitsplan dat rekening houdt met verschillende soorten dreigingsscenario's, waaronder een pandemie.

ADP is goed voorbereid op problemen op het gebied van gezondheid- en veiligheid doordat we beschikken over:

  • Vaste richtlijnen en protocollen voor infectieziekten
  • Een passende Communicatiestrategie
  • Geïnformeerde en getrainde medewerkers
  • Voldoende voorraden en distributiemogelijkheden  
  • Een human resources-beleid specifiek voor pandemie
  • Kantoren met de juiste uitrusting en reinigingsprotocollen    
  • Protocollen voor het bewaren van afstand
  • Zorgvuldig beleid op het gebied van reizen
  • Gezondheidsprogramma voor medewerkers 
  • Programma van maatregelen om infecties te bestrijden
  • Beleid ten aanzien van onze medewerkers afkomstig uit het buitenland


Beschikt ADP over speciaal Bedrijfscontinuïteitteam?
 

Ja, ADP werkt met een Bedrijfscontinuïteitsraad met aan het hoofd de Chief Security Officer. Deze raad bepaalt de strategie en begeleidt het ADP Global Business Resiliency Program.

ADP’s Health and Safety Plans zijn gebaseerd op de pandemische fasen zoals vastgesteld door de Wereldgezondheidsorganisatie WHO, aangevuld met de richtlijnen van de U.S. Centers for Disease Control and Prevention.

Deze aanpak omvat:

  • Proactieve wereldwijde monitoring van pandemische en gezondheidsbedreigingen, risico's en crises.
  • Integratie met crisismanagement en medische teams.
  • Vaststellen van cruciale vaardigheden en noodplannen voor de voortzetting van vitale bedrijfsactiviteiten tijdens meerdere ziektegolven.


Hoe ondersteunt ADP klanten gedurende deze uitbraak van COVID-19?
 

  • Het beperken van de gevolgen voor onze dienstverlening als gevolg deze ziektegolf is van het grootste belang. Hiervoor beschikken we over ons Bedrijfscontinuïteitsplan dat de belangrijkste functies en diensten bewaakt die op  de verschillende locaties worden uitgevoerd.
  • We volgen de ontwikkelingen op de voet en zullen indien nodig werkzaamheden naar andere locaties verplaatsen om ervoor te zorgen dat cruciale diensten operationeel blijven.

Heeft u nog vragen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.