HR Goes Digital #hrgd16
De impact van technologische
ontwikkelingen op HR

DATUM: (09:45 - )

Werken verandert sneller dan ooit tevoren. Technologie stelt ons bijvoorbeeld in staat om ons werk vanaf iedere locatie te doen. Aan de andere kant kan techniek ook een bedreiging zijn voor mensen die herhalend werk doen. Hoe gebruikt HR technologie? Hoe houden ze teams verbonden? Welke uitdagingen bieden ze hun talenten? Om succesvol te kunnen blijven, moeten werkgevers en HR-afdelingen aan de slag om de technologische ontwikkelingen op de juiste manier in hun voordeel te gebruiken. Dat gaat niet alleen om het inzetten van techniek en/of tools of het aanschaffen van software, maar om hoe je het HR-beleid (opnieuw) vormgeeft. Kom naar HR Goes Digital en leer van topsprekers en praktijkervaringen.

Programma:

Vanaf 09:00 uur - Ontvangst

09:45 uur - Opening door Martijn Brand, ADP

10:00 uur - Keynote ‘De toekomst en technologisering van werk en Human Being Management’  - Ruud Veltenaar
De technologische revolutie heeft impact op alles en iedereen. Daarbij kijken we niet alleen naar wat er in de wereld verandert, maar vooral ook naar de invloed die dat op ons eigen werk en leven heeft. Tijdens deze lezing worden de grootste transformatieve trends en disruptieve ontwikkelingen helder gebundeld. Het resultaat is een fascinerend beeld van onze toekomst. Informatief, hoopvol en vooral bijzonder inspirerend.

11:00 uur - Pauze

11:20 uur -Workshopronde 1: Keuze uit 4 sessies
1.1 HR-analytics als instrument voor een effectief Duurzaam Inzetbaarheisbeleid

Gido van Puijenbroek, AnalitiQs
Voor veel HR professionals is Duurzame Inzetbaarheid een speerpunt. Tegelijkertijd is het voor veel HR professionals lastig om in woord én daad steun van de business te krijgen voor DI-programma's, om DI-interventies te ontwikkelen die effectief zijn en om te bewijzen dat het gevoerde beleid vruchten afwerpt. In deze presentatie zal Gido van Puijenbroek aan de hand van een case studie uiteenzetten hoe HR-afdelingen data-gedreven met DI aan de slag kunnen, daarmee de support van de business kunnen winnen, relevante interventies richting medewerkers aan kunnen bieden en de effectiviteit van hun beleid hard kunnen maken.

1.2 De kracht van online beïnvloeden
Wouter Kleinsman
Tegenwoordig maken we onbewust veel keuzes. Maar hoe kun je als organisatie deze keuzes op een effectieve manier beinvloeden om zo de juiste mensen én talenten aan te trekken of jouw organisatie zo neer te zetten dat iedereen bij je wil werken. Een praktische sessie over hoe je online beïnvloeding kan inzetten voor het recruitment of branding proces van jouw organisatie. Leer alle 10 stappen van aandacht winnen, tot oriëntatie, evaluatie en daadwerkelijk de actie zodat je dit direct kan toepassen op je eigen praktijk.

12:15 uur - Lunch en interactieve sessies

13:30 uur - Keynote ‘Switch van 2D naar 3D’ - Jef Staes
De wereld om ons heen verandert sneller en sneller. Van 2D naar 3D. Van vlak naar chaotisch. Van informatiearm naar informatierijk. Jef Staes legt uit welke mensen en welke managers organisaties nodig hebben om in die dynamische wereld succesvol te blijven.

14:15 uur - Pauze                                  

14:30 uur - Workshopronde 2: Keuze uit 4 sessies 

2.1 Hoe analytics, gamification en digitaal elkaar gaan versterken - een Recruitment case study
Gido van Puijenbroek, AnalitiQs
Gamification, Digital en Analytics zijn dezer dagen veel gehoorde termen. Echter hoe gaan deze trends HR beïnvloeden? In deze presentatie zal Gido van Puijenbroek aan de hand van praktijkvoorbeelden laten zien hoe deze trends bijeenkomen, elkaar versterken en de wereld van HR op z'n kop gaan zetten. Om zaken concreet te maken zal hij het traditionele Recruitment proces afzetten tegen het Recruitment proces van morgen.

2.2 De kracht van online beïnvloeden
Wouter Kleinsman
Tegenwoordig maken we onbewust veel keuzes. Maar hoe kun je als organisatie deze keuzes op een effectieve manier beinvloeden om zo de juiste mensen én talenten aan te trekken of jouw organisatie zo neer te zetten dat iedereen bij je wil werken. Een praktische sessie over hoe je online beïnvloeding kan inzetten voor het recruitment of branding proces van jouw organisatie. Leer alle 10 stappen van aandacht winnen, tot oriëntatie, evaluatie en daadwerkelijk de actie zodat je dit direct kan toepassen op je eigen praktijk.

2.3 Digitaal feedback geven
Bart Hufen
Hoe stimuleer je het geven van feedback in jouw organisatie door middel van een mobiele app? Bart vertelt je hoe je, door medewerkers actief en op een leuke manier te betrekken én in beweging te brengen, succesvol kan veranderen in jouw organisatie! Met een praktijkcase van Vodafone.

2.4 De digitale evolutie van generaties en hoe ze hr- en recruitment technologie beïnvloeden
Liesbet de Rouck
Leer tijdens deze sessie alles over de rol van automatisering, aanpassing en adoptie van technologie in onze HR- en recruitmentafdelingen en wat belangrijk is bij het ontwikkelen van recruitment en HR-processen voor het talent van morgen.

15:45 uur - Afsluiting en borrel

Locatie:
Jaarbeurs Utrecht – Mediaplaza, Jaarbeursplein, 3521 AL Utrecht

 

Bevestiging inschrijving

HR Goes Digital richt zich op de HR professional die bezig is met het verbeteren van de rol van HR binnen de corporate organisatie. Jouw inschrijving wordt door ADP en Reed Business Information beoordeeld. Wanneer je niet behoort tot de doelgroep, behouden wij ons het recht voor om contact op te nemen om jouw aanmelding te bespreken.

 

Aanvullende informatie

GRATIS, maar niet geheel vrijblijvend: Deelname aan HR Goes Digital is weliswaar gratis, maar dat wil nog niet zeggen dat de deelname geheel vrijblijvend is. Wanneer je je inschrijft, verwachten we dat je ook daadwerkelijk naar het congres komt. Je kunt jouw inschrijving alleen schriftelijk annuleren. Annuleren van een gratis inschrijving kan kosteloos tot 3 weken voorafgaand aan het evenement. Meld je je binnen 3 weken voor aanvang af of vergeet je je af te melden en bij no show? Dan zijn we helaas genoodzaakt € 75,00 (excl.btw) aan administratiekosten in rekening te brengen. Kun je (onverhoopt toch) niet dan kun je wel altijd een vervanger van jouw inschrijving gebruik laten maken.