Gespreksvoering bij personeel met schulden

 

In samenwerking met partner Nibud organiseert ADP de workshop: Gespreksvoering bij personeel met schulden

Wilt u leren hoe u effectief een gesprek kunt voeren met een werknemer met schulden? Signalen van financiële problemen leren herkennen en handvatten krijgen om deze bespreekbaar te maken?
Volg dan deze extra module.

 

U krijgt een concreet stappenplan voor het voeren van een gesprek over loonbeslag (signalen). Maar een gesprek met een medewerker over loonbeslag vraagt meer dan alleen communicatieve vaardigheden. Het is niet alleen het afwerken van een checklist. Het zit hem ook ergens anders in: veel leidinggevenden, maar ook P&O-professionals zien er namelijk tegenop.

Het kan voorkomen dat u zich betrokken voelt bij de medewerker en bang bent voor de negatieve impact die het nieuws van het loonbeslag op de medewerker heeft. Het kan ook zijn dat u bang bent voor een emotionele uitbarsting van de medewerker of bang bent dat de medewerker al zijn problemen bij u op uw bordje legt. Daarom gaat u uw gesprekstechnieken oefenen met behulp van concrete opdrachten én met een trainingsacteur.

Zo wordt u zich bewust van uw overtuigingen en wat u hier aan kunt doen. En hoewel oefenen met een trainingsacteur voor sommige deelnemers spannend is, het blijkt een geweldige manier om te ontdekken hoe u effectief een gesprek over loonbeslag (financiële signalen) kunt voeren, wat voor u én uw medewerker werkt.

 

Bestemd voor

  • P&O-professionals
  • Werkgevers
  • Managers
  • Budgetcoaches
  • Iedereen die gesprekken wil voeren met medewerkers met financiële problemen.
 
 

Inhoud

Stappenplan voor het voeren van een gesprek met de medewerker over loonbeslag (signalen). Hoe gaat u om met:

  1. Een medewerker die ontkent dat er financiële problemen zijn of hij brengt die niet in verband met zijn eigen gedrag;
  2. Een medewerker die wel het probleem erkent, maar niet in actie komt;
  3. Een medewerker die het probleem erkent en in actie komt (maar niet weet hoe, wat en waar).

Na het bespreken van het stappenplan gaat u met behulp van verschillende opdrachten oefenen, waaronder met een trainingsacteur. Tijdens de workshop wordt steeds verder ingezoomd op de financiële problemen op de werkvloer en de gevolgen die ze hebben voor medewerker én werkgever. U krijgt aan de hand van theorie, praktijkvoorbeelden, opdrachten en filmpjes praktische tips waarmee u morgen direct aan de slag kunt!

 
 

Prijs

De workshop kost € 349,00 per persoon,
het Nibud berekent geen BTW.
Inclusief koffie/thee en cursusdocumentatie.
Exclusief: reis- en parkeerkosten.

 

 
 

Data en locaties

27 juni 2017 - Regardz Utrecht

 
 

Tijden

13:30 - 17:00 uur

 
 
 

Duur en studiebelasting

De workshop duurt 1 dagdeel.

 

PE-punten

Deze workshop is aangemeld bij het Nirpa maar de punten zijn nog niet bekend.

 

Certificaat

Na de training krijgt u een certificaat van deelname toegestuurd.

Docent
Natasja Popma en een trainingsacteur.

 

Inschrijven Gespreksvoering bij personeel met schulden

 

Deelnemer

 

Bedrijf

 

Module & datum

 

Bevestiging
Uw aanmelding wordt in volgorde van binnenkomst behandeld. De aanmelding zal door ADP schriftelijk aan u worden bevestigd. Geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact op met het secretariaat van het Opleidingscentrum (010) 4598605

Voorwaarden
De voorwaarden van het Nibud zijn op deze workshop van toepassing.